Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Ahad, 7 November 2010

Usah longlai, ayuh... lakar kejutan

07 November 2010

AMANAT... Tengku Abdullah (kiri) memberikan pesanan terakhir kepada pemain skuad bola sepak negara pada majlis penyerahan Jalur Gemilang di Wisma FAM Kelana Jaya, baru-baru ini. Skuad negara sudah berada di Guangzhou dan akan memulakan kempen Sukan Asia 2010 menentang Kyrgyzstan, esok

KUALA LUMPUR - Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah berharap skuad negara mampu mempamer aksi terbaik, apabila memulakan kempen Sukan Asia menentang Kyrgyzstan, esok.

Menurut Tengku Abdullah, walaupun skuad bimbingan K. Rajagobal berhadapan masalah kecederaan pemain utama, ia bukan alasan untuk mereka mempamerkan aksi longlai.

"Pada perlawanan pembukaan nanti, saya berharap para pemain dapat melakukan kejutan, walaupun Kyrgyzstan merupakan antara pasukan terbaik Asia.

"Pemain negara tidak seharusnya rasa tertekan walaupun pemain utama mengalami kecederaan, sebaliknya jadikan situasi tersebut sebagai cabaran menentang pasukan gergasi Asia itu,'' katanya di sini semalam.

Tengku Abdullah merasmikan Pusat Perubatan dan Rehabilitasi WQ Park, di sini.

Kelmarin, 48 pemain serta pegawai skuad bola sepak dan pelayar negara, menjadi kontinjen pertama Malaysia berlepas ke Guangzhou, China, bagi menggalas cabaran pada temasya Sukan Asia pada 12 hingga 27 November ini.

Pada saingan awal bola sepak Sukan Asia, Malaysia yang diundi dalam Kumpulan A, akan memulakan kempen menentang Kyrgyzstan esok, diikuti Jepun (10 November) dan tuan rumah, China (13 November).

Menurut Tengku Abdullah, diundi bersama pasukan gergasi Asia seperti Jepun dan China, boleh memberikan pengalaman berbeza kepada pemain.

Selain itu, beliau turut berharap supaya pemain negara tidak melakukan kesilapan mudah, yang merugikan peluang untuk melakar kejutan.

"Saya harap pemain memberikan saingan yang sengit kepada pasukan lawan, moga-moga mereka memperoleh kemenangan pertama pada Isnin ini, untuk meningkatkan moral pasukan," katanya.'

Dalam perkembangan lain, Tengku Abdullah meminta pasukan yang bertanding dalam Liga Malaysia 2011, melangsaikan semua hutang, seterusnya mendapat pelepasan daripada Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) dan Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso), sebelum tarikh tutup penyertaan.

"Saya tidak mahu perkara tersebut mengganggu perjalanan liga, ketika FAM sedang giat meningkatkan mutu penganjuran Liga Malaysia, khususnya Liga Super pada 2012 untuk menjadikan ia lebih berprestij dan mampu menyaingi liga-liga bola sepak utama di rantau ini," katanya.



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...