Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Khamis, 28 Oktober 2010

Aidil-Rita belum reda

29 Oktober 2010



Kita ingatkan kemelut rumah tangga pemain bola sepak Aidil Zafuan Abdul Razak dan pelakon top Rita Rudaini Mokhtar dah reda. Yalah rasa baru saja baca pengakuan saling sayang menyayangi di antara satu sama lain dalam sisipan Pancaindera di akhbar Mingguan Malaysia.

Sebelum itu memanglah ada juga tuduh menuduh sesama mereka serta kenyataan daripada keluarga Aidil yang dipaparkan dalam akhbar. Rupa-rupanya kisah mereka belum reda walaupun Aidil sibuk membuat persiapan nak lawan pasukan hebat Pantai Timur, Kelantan di final Piala Malaysia Sabtu ini.


Dalam sibuk-sibuk itu Aidil sempat ke mahkamah membuat tuntutan rundingan secara baik untuk mendapat hak penjagaan anak mereka Airit Rayyan. Nasib baiklah tak buat tuntutan nak bercerai. Mintak jauhlah benda-benda tak elok macam tu.

Kita pun tak tahulah apa nak jadi dengan pasangan yang tak sepadan usia ni. Agaknya betullah orang kata, lelaki muda ni lambat matang. Tapi Aidil dah berusia 23 tahun, takkan belum dapat membuat penilaian secara matang.

Kita bukan nak kata Aidil tak matang dalam membuat pertimbangan.
Mungkin juga dia tertekan dengan krisis yang melanda isteri dan keluarganya. Semasa awal perkahwinan dulu keluarga Aidil mengkritik kuat dan tidak menerima kehadiran Rita. Rita dakwa hatinya sakit sehingga payah nak dipulihkan.

Namun Rita janji akan berusaha untuk berbaik dan pulang ke rumah keluarga mertua tanpa paksaan sesiapa. Dia menunggu masa yang sesuai dan apabila hatinya terbuka secara ikhlas untuk melangkah ke sana.

Nampaknya belum lagi Rita sedia mengatur langkah murni, suaminya heret dia ke mahkamah pula. Bila dah ke mahkamah ini pastilah makin parah hubungan mereka dalam masa-masa depan ini.
Aidil failkan permohonan sulh (perbincangan) dan hak penjagaan anak di Mahkamah Tinggi Syariah Seremban pada hari Selasa.

Permohonan sulh dilakukan untuk menyelesaikan kemelut rumah tangga dengan kedua-dua pihak akan

dipanggil untuk berbincang secara baik dan diberi kaunseling untuk menyelesaikan pertikaian dihadapi mereka tanpa perbicaraan di mahkamah.

Kita: Cepat-cepatlah buang yang keruh. Tak lama lagi nak sambut hari raya haji pulak

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...