Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Rabu, 10 September 2014

"Saya suruh mereka lakonkan babak pukul dengan betul" - Pengarah LBS3

11 September 2014



Selepas mendapat komen daripada Ayu Raudhah dan Iqram Dinzly mengenai entri di akaun Twitter milik Zaquan Adha, GUA menghubungi pengarah dan penerbit filem ‘Lagenda Budak Setan 3: Kasyah Lagenda Berakhir’ (LBS3), Sharad Sharan untuk mendapatkan keterangan lanjut mengenai perkara ini.

“Mengenai babak pukul antara Iqram dan Ayu, itu semua berdasarkan novel LBS3. Itu pun sudah saya kurangkan sedikit, jika menurut novel tersebut, babak-babak tersebut lebih keras. Saya hanya merealisasikan apa yang diceritakan dalam novel tersebut dalam bentuk visual.

“Sebagai pengarah, saya tidaklah menyuruh Iqram memukul Ayu betul-betul, saya suruh mereka melakonkan babak pukul itu dengan betul agar ia nampak natural dalam skrin. Tetapi saya faham juga, sebagai pemegang watak, pelakon kadang-kadang boleh terlalu ‘get into the character’. Namun begitu, mereka semua telah melakukan tugas mereka dengan baik dalam filem ini,” jelas Sharad memulakan bicara.
GUA juga sempat bertanya kepada Sharad, adakah isu yang timbul ini bakal memberikan impak negatif kepada filem LBS3 yang mula ditayangkan pada 11 September ini?

“Mengenai impak yang bakal hadir, saya sendiri pun tak pasti sama ada impak tersebut positif atau negatif. Saya tak boleh jangka. Peminat dan penonton harus nilai sendiri bagaimanakah babak itu dihasilkan. Jadi saya harap semua dapat menonton di pawagam untuk melihat sendiri bagaimana.

Lagi pun, filem ini sudah ada pengikut sendiri semenjak dua siri filem terdahulu. Peminat novel LBS juga pastinya tidak sabar untuk melihat bagaimanakah kesudahan cerita cinta ini. Saya agak risau jika ada kesan buruk yang akan terpalit berkenaan dengan kontroversi ini, namun begitu, filem ini sudah ada pengikut tersendiri,” jelas Sharad lagi.

Ketika ditanya adakah Sharad sudah menghubungi Iqram atau pun Ayu dan berbincang dengan mereka mengenai kontroversi yang timbul, pengarah ini mengakui dia ada menghubungi kedua-dua pelakon tersebut.

“Saya sudah menghubungi Iqram, dia katakan kepada saya dia sendiri tidak tahu bagaimana isu ini boleh timbul kerana Iqram hanya bersikap profesional dengan mengikut kehendak watak. Saya juga turut menghubungi Ayu tetapi spanggilan saya gagal,” kata Sharad mengakhiri perbualan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...