Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Isnin, 19 Ogos 2013

Rita Rudaini Vs Zaquan Adha VS Aidil Zafuan

19 Ogos 2013




Umum telah mengetahui Rita Rudaini telah diceraikan oleh Aidil Zafuan pada 27 Ramadan lalu. Berita perceraian pasangan ini mendapat maklum balas yang pelbagai kerana Aidil bertindak menceraikan Rita dengan menghantar kiriman khidmat pesanan ringkas (SMS). Bukan diputuskan oleh mahkamah atau dilakukan secara bersemuka dengan isterinya itu.

Biarpun dalam laporan akhbar sebelum ini Rita ada memberitahu dia redha dengan keputusan bekas suaminya itu, namun pelakon ini sekali lagi tampil menempelak tindakan Aidil yang dianggap kejam kerana menceraikannya hanya beberapa hari sebelum umat Islam meraikan Aidilfitri. Bahkan, luahan perasaan Rita dalam satu laporan akhbar kali ini lebih lantang apabila dia menganggap hanya manusia yang kurang didikan agama sahaja yang sanggup menceraikan isterinya di bulan Ramadhan.

Kenyataan Rita itu bagaimanapun mengundang rasa tidak senang bekas asik iparnya, Zaquan Adha. Kembar kepada Aidil ini tampil membidas Rita melalui akuan twitternya. Entri-entri Zaquan jelas berbaur marah apabila dia meminta Rita jangan membabitkan orang tua dan pihak keluarga. Malah, Zaquan turut meminta Rita bersemuka selain meminta Rita berhenti daripada meraih simpati orang ramai.

Ekoran entri Zaquan itu, Rita membuat serangan balas, apabila melabelkan suami Ayu Raudhah itu gila glamor dan cuba masuk campur urusannya. Mungkin kerana tidak senang dengan situasi ini, Aidil yang lebih suka mendiamkan diri akhirnya tampil membuat kenyataan di akhbar Berita Harian hari ini. Jelas lelaki berusia 26 tahun ini, Rita sebenarnya tidak menceritakan perkara sebenar kepada pihak media terutamanya soal pemberian nafkah. Malah, Aidil juga mendakwa dia mempunyai bukti pemberian nafkah yang boleh dibawa ke mahkamah.
Dalam masa yang sama, Aidil turut memaklumkan dia sudah hilang sabar dengan Rita walaupun enggan mengulas lanjut tentang lafaz cerainya melalui SMS itu.

Rita dan Aidil telah melangsungkan pernikahan di Songkhla, Thailand pada 28 Februari 2008 lalu tanpa pengetahuan pihak keluarga. Bagaimanapun, berita pernikahan pasangan ini terbongkar apabila bapa Aidil tampil membuat kenyataan media mengenai 'kehilangan' anaknya itu. Sepanjang tempoh perkahwinan pasangan ini, mereka boleh dikatakan tidak henti-henti dilanda kontroversi sehingga membawa kepada perceraian.

Rita dan Aidil dikurniakan dengan dua cahayamata iaitu Airit Rayyan Rizqin, 4, dan Airit Rafqa Arjuna yang kini berusia setahun lebih.

 Foto Zaquan & Aidil diambil daripada Facebook

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...