Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Isnin, 19 Ogos 2013

Cukuplah Dia Burukkan Saya – Aidil Zafuan

20 Ogos 2013


Akhirnya menerusi Berita Harian hari ini, bekas suami Rita Rudaini, Aidil Zafuan menjawab segala persoalan yang bersarang di minda orang ramai. Bukan mudah untuk menceraikan seorang isteri lebih-lebih lagi di bulan Ramadhan, namun menurut Aidil, dia sudah hilang sabar dengan tindakan Rita selama ini.
aidil zafuan
Ditanya mengapa dia tergamak menceraikan Rita di kala Aidilfitri hampir menjelma, kata Aidil:-
Saya tidak mahu mengesahkan menghantar SMS untuk menceraikan Rita atau tidak. Mengenai perkara itu, kita tunggu saja di mahkamah. Tapi apa yang saya boleh katakan, saya sudah hilang saar dengan tindakan Rita selama ini. Bukan tidak menghormati bulan baik Ramadhan, tetapi kesabaran saya ada hadnya.
Biarlah saya saja tahu apa yang berlaku, tak perlu rasanya kongsi dengan masyarakat kerana ini hal rumah tangga kami. Apa yang boleh saya katakan, saya sangat terkilan dengan tindakannya yang tidak sudah-sudah memburukkan saya. Tidak cukup dengan itu, Rita juga menghantara SMS yang bukan-bukan kepada saya.
rita rudaini cerai
Mengenai tuduhan Rita yang dirinya tidak mengambil berat hal anak-anak mereka, Aidil menjawab:-
Kenapa dia tidak bersikap jujur dengan memberitahu perkara yang sebenar kepada media? Saya tidak pernah gagal memberikan nafkah kepada anak setiap bulan. Semua bukti pemberian ada saya simpan. Sebelum ini dalam perbicaraan di mahkamah, hakim tanya dia, adakah saya memberikan nafkah kepada ana-anak. Rita jawab ada tetapi apabila memberikan kenyataan kepada media, dia tidak menyatakan perkara sebenar.
Apabila sudah menyediakan nafkah untuk anak-anak, jangan kata nak ucapkan terima kasih, dia boleh pula beritahu nafkah saya beri tidak cukup. Saya tidak faham berapa banyak yang dia hendak sebenarnya? Macam persiapan raya baru-baru ini, seinggu sebelum Aidilfitri saya ada menghantar SMS bertanyakan soal persiapan raya anak-anak.
Ini kerana saya bercadang membawa mereka membeli-belah pada 29 Julai lalu. Tapi Rita bising, dia kata, kenapa lagi seminggu hendak raya baru saya sibuk nak bertanya. Bukan saya sengaja, tetapi sebelum itu, saya berada di Jepun untuk menjalani latihan. Seminggu sebelum raya baru saya pulang ke Malaysia.
Selepas bising-bising, Rita kata mereka sudah pulang ke kampung di Perlis pada tarikh itu. Akhirnya saya dapat tahu, rupa-rupanya pada tarikh itu, dia belum pulang ke kampung. Tetapi apabila saya SMS, dia tidak jawab mesej saya.
rita dan aidil
Abang Nara agak sedih juga membaca kata-kata seterusnya daripada Aidil mengenai perjumpaannya dengan anak-anak. Kata Aidil:-
Siapa kata saya tidak rindukan anak-anak? Bukan saya tidak mahu bertemu mereka, tapi beritahu bagaimana saya henda berjumpa anak-anak sedangkan untuk masuk ke rumah Rita memerlukan kad akses. Apabila saya hantar SMS bertanyakan hal anak-anak, dia senyap. Jadi apa lagi yang boleh saya buat? Rita kata saya juga sering memungkiri janji, kononnya sudah berjanji untuk datang bertemu dengan anak-anak tapi saya tidak kotakan.
Memang saya pernah beritahu dia hendak berjumpa dengan anak-anak, tetapi saya kata Insya Allah kerana ketika itu, saya terikat dengan perkara lain. Jika saya tidak datang, dia kata saya menipu. Tak mengapalah, saya sudah lali diburuk-burukkan oleh Rita.
Biarlah masyarakat memandang serong pada saya, lagipun tiada apa yang perlu saya takutkan kerana saya tidak ada peminat seperti dia. Saya tidak tergamak melakukan perkara serupa kerana dia selebriti dan ramai peminat. Saya tidak mahu tindakan saya nanti menjejaskan nama dan periuk nasinya pula.
rita
Ditanya sama ada keputusan yang diambil olehnya dipengaruhi oleh orang lain seperti Zareema (wanita yang dikaitkan mempunyai hubungan dengannya), Aidil berkata:-
Tiada siapa yang mempengaruhi keputusan saya dalam setiap keputusan yang saya buat. Sebelum ini, dia tuduh adik saya, Zaquan Adha dan isterinya, Ayu Raudhah banyak campur tangan dalam hal rumah tangga kami. Kini Zareema pula jadi mangsa.
Biarlah saya berterus terang bahawa setiap keputusan yang saya buat semuanya datang lahir dari hati saya sendiri, buat apa saya terus hidup dengan orang yang pentingkan diri seperti dia? Saya juga impikan kehidupan rumah tangga yang sempurna seperti orang lain.
Bayangkan selama beberapa tahun berkahwin, tidak pernah sekali pun dia mengikut saya pulang ke rumah keluarga saya di Seremban. Saya akan pulang seorang diri dari mula-mula kami berkahwin sehinggalah apabila sudah anak.
rita
Ditanya adakah keengganan Rita berpunca daripada ketakutan keluarganya tidak akan menerima, Aidil menerangkan:-
Siapa kata keluarga saya tidak terima dia? Jika keluarga saya tidak terima dia, takkanlah ibu bapa saya datang melawat ketika dia melahirkan anak kami? Bayangkan orang lain seronok beraya bersama keluarga masing-masin, tapi apabila tiba giliran saya beraya di Seremban, saya terpaksa beraya seorang diri.
Adilkah untuk saya, tapi apabila tiba giliran dia, saya tiada masalah mengikutnya pulang ke kampungnya di Perlis. Jadi berapa lama lagi saya harus bersabar?
Saya tidak akan berdiam diri kerana saya juga ada hak ke atas anak-anak saya. Mereka zuriat malah saya tidak pernah gagal memberikan nafkah kepada mereka. Jadi saya juga ada hak ke atas mereka.
Fuh ~~ Memang panjang lebar penjelasan Aidil Zafuan kali ini. Semoga segala persoalan anda terjawab sudah. Akhir kata, marilah sama-sama kita doakan agar masalah keluarga mereka ini dapat diselesaikan tanpa mencipta sebarang kontroversi lagi.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...