Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Isnin, 4 Februari 2013

Rajagobal enggan komen pasal Nazmi

04 Februari 2013


Doha: “Saya tidak mahu komen mengenai dia (Muhd Nazmi Faiz Mansor), sekarang saya cuma mahu fokus dengan persiapan pasukan,” kata ketua jurulatih kebangsaan, Datuk K Rajagobal ketika diminta mengulas mengenai tindakan Nazmi yang pulang mengejut dari Portugal, Khamis lalu untuk menyertai PKNS FC.
Isu Nazmi yang bertindak menamatkan kontrak tiga tahun bersama kelab Portugal, SC Beira-Mar untuk mewakili kelab Liga Super itu mendapat liputan meluas media dan hangat diperkatakan peminat bola sepak tempatan ketika ini.

Ramai berpendapat tindakan pemain tengah berusia 19 tahun itu pulang ke tanah air satu langkah ke belakang untuk mengembangkan kariernya.
Sebelum ini pengurus skuad kebangsaan, Datuk Seri Subahan Kamal menyatakan kesediaan untuk memantau perkembangan pemain tempatan yang beraksi di luar negara termasuk Nazmi bagi mewakili Harimau Malaya kendalian Rajagobal.

Bagaimanapun, Rajagobal yang kini sibuk dengan persiapan terakhir skuad kebangsaan bagi aksi sulung kelayakan Piala Asia 2015 menentang Qatar di Stadium Jassim Bin Hamad, Rabu ini enggan menyentuh soal tindakan Nazmi itu.

“Saya hanya lebih memikirkan soal pasukan ini yang kehilangan 10 pemain (cedera) dan persiapan pasukan menentang Qatar.
“Selepas perlawanan ini kami akan bincangkan perkara ini, tapi sekarang fokus saya hanyalah mengenai pasukan. Saya fikir seluruh rakyat Malaysia perlu memberikan perhatian kepada pasukan ini dan bukan agenda lain,” katanya ketika di Doha semalam.

Tempoh singkat sebelum turun menentang Qatar yang dikendalikan jurulatih baru, Fahad Thani ingin digunakan sebaik-baiknya Rajagobal untuk memantapkan pasukan selepas mereka tumpas 3-0 pada aksi persahabatan dengan Iraq di Dubai, Jumaat lalu.
Qatar antara pasukan pilihan dalam kempen kelayakan Piala Asia 2015 Kumpulan D selain Bahrain dan Yaman mendapat suntikan semangat dengan mengalahkan Lubnan 1-0 dalam perlawanan persahabatan baru-baru ini.
Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/04

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...