Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Jumaat, 1 Februari 2013

Harimau Malaya tidak gentar

01 Februari 2013



AIDIL (depan, dua dari kiri) tidak gentar berdepan Iraq pada aksi persahabatan di Dubai hari ini.


REPUTASI hebat yang dimiliki skuad Iraq tidak mengundang gerun barisan Harimau Malaya menjelang aksi persahabatan kedua-dua pasukan di Dubai, Emiriah Arab Bersatu (UAE) malam ini.
Biarpun sekadar perlawanan persahabatan, aksi berdepan Iraq dilihat medan ujian sebenar skuad negara sebelum berdepan Qatar dalam aksi pembuka tirai kempen kelayakan Piala Asia 2015 di Doha, 6 Februari nanti.
Kapten Harimau Malaya, Aidil Zafuan Abdul Razak percaya rakan-rakan sepasukannya bakal meraih pengalaman berguna dalam perlawanan itu nanti sebelum berdepan Qatar.
"Atas kertas, keupayaan pasukan dari Asia Timur sememangnya tidak lagi perlu dipersoal.
"Jadi, saya harap kami dapat memahami corak permainan Iraq supaya dapat mengekang asakan Qatar dalam aksi kelayakan Piala Asia nanti," katanya sebelum berlepas ke Dubai baru-baru ini.
Dalam kedua-dua perlawanan itu nanti, Aidil dijangka menggalas tanggungjawab selaku kapten selepas ketiadaan Safiq Rahim dan Mohd. Safee Sali gara-gara penggantungan perlawanan dan kecederaan.
Dalam pada itu, tonggak Kelantan, Norfarhan Muhammad juga berazam memberikan yang terbaik jika diturunkan jurulatih, Datuk K. Rajagobal dalam kedua-dua perlawanan itu nanti.
"Walaupun belum cergas sepenuhnya, saya akan membalas kepercayaan jurulatih jika diturunkan.
"Masalah kecederaan yang melanda skuad negara juga bukan masalah besar kerana saya percaya kami mampu membentuk kombinasi mantap dalam perlawanan itu nanti," katanya yang kali terakhir menyarung jersi kebangsaan ketika kempen Piala Suzuki AFF 2008.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0201&pub=Kosmo&sec=Sukan&pg=su_03.htm#ixzz2Jeb84Uvh 
Hakcipta terpelihara 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...