Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Khamis, 28 Februari 2013

Fandi puas hati

28 Februari 2013


Johor Bahru: Tidak keterlaluan melabel kesebelasan utama Johor Darul Takzim (DT) sebagai wira apabila bangkit daripada ambang kekalahan untuk menewaskan Kedah 5-4 menerusi sepakan penalti selepas terikat 2-2 pada aksi pusingan kedua Piala FA di Stadium Darulaman, kelmarin.
Biarpun ketinggalan 0-2 pada babak pertama, skuad Harimau Selatan menunjukkan kesungguhan untuk mengikat kedudukan 2-2 hasil ledakan penyerang sensasi, Daniel Guiza yang sentiasa berkerja keras bagi mengelak diaib skuad Kenari.

Kemenangan itu melegakan pengendali Fandi Ahmad yang masih dalam dilema mencari kesebelasan terbaik tatkala sering dihimpit kecederaan tonggak utama hingga terpaksa menaruh sandaran kepada pemain sedia ada mengharungi kempen saingan kalah mati itu termasuk aksi liga.
“Kita bangkit hasil semangat berpasukan walaupun agak sukar mencari gol ditambah pula ketinggalan 0-2 namun karektor setiap pemain yang positif dan tidak mahu pulang tangan kosong, bangkit memberi persembahan terbaik untuk melakar kemenangan.

“Mungkin Guiza dianggap wira kerana dua gol dan sepakan penalti terakhirnya memastikan kita layak ke suku akhir tapi bagi saya semua pemain memberi komitmen masing-masing dan saya puas hati dengan kerja keras Norshahrul Idlan Talaha biarpun dia tidak menjaringkan gol sebaliknya banyak membuka ruang buat Guiza,” katanya.

Apapun, Fandi mengaku kelemahan pada babak pertama perlu diatasi kerana barisan pertahanan masih gagal menyerap tekanan hingga memberi ruang kepada lawan mencipta jaringan malah posisi tengah juga tidak memiliki pemain yang bergelar ‘Jeneral’ untuk merancang strategi.
Kemasukan Simone Del Nero akhirnya menghidupkan kembali rentak Johor DT.

“Saya akan kaji semula kelemahan semua posisi dan akan segera memperbaikinya kerana tempoh rehat cukup singkat. Kami akan berdepan Negeri Sembilan pada saingan Liga Super, Sabtu ini dengan misi tiga mata,” kata Fandi.
Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/28 - See more at: http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Fandipuashati/Article/index_html#sthash.M1F5DVMh.dpuf

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...