Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Rabu, 6 Februari 2013

Apek perlu tangkas jika idam sekat Qatar

06 February 2013


Doha: Ketangkasan penjaga gol kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat pasti ditagih untuk menyekat hajat Qatar melakar kemenangan di laman sendiri pada aksi pertama kelayakan Piala Asia 2015 di Stadium Jassim Bin Hamad, Doha malam ini.
Khairul Fahmi, 24, dijangka diberi kepercayaan oleh ketua jurulatih, Datuk K Rajagobal untuk mengawal gawang negara biarpun penjaga gol utama skuad Piala AFF 2012, Mohd Farizal Marlias dan Norazlan Razali turut berada dalam skuad.

Khairul Fahmi atau turut dikenali sebagai Apek bertekad memberikan aksi terbaik bagi memastikan Harimau Malaya tidak pulang tangan kosong pada aksi pembukaan Kumpulan D itu.
“Memang sasaran utama menang perlawanan dengan Qatar ini tapi kalau dapat seri untuk bawa pulang satu mata sudah cukup baik,” kata penjaga gol Kelantan itu.

Kedudukan Khairul Fahmi sebagai penjaga gol nombor satu negara sebelum ini goyah apabila tidak mendapat tempat dalam kesebelasan utama sejak kekalahan 0-3 di tangan Singapura pada aksi peringkat kumpulan Piala AFF tahun lalu.

Tempatnya diisi Farizal, namun pemain itu baru-baru ini mengalami kecederaan jari sebelum mengikuti sesi latihan pusat sekali gus memberi ruang untuk Khairul Fahmi kembali beraksi ketika tewas 0-3 kepada Iraq pada perlawanan persahabatan di Dubai Jumaat lalu.
Foto
Khairul Fahmi Che Mat
Tanpa masalah kecederaan di barisan pertahanan, Rajagobal mampu menurunkan pemain terbaik bahagian belakang namun Khairul Fahmi mengingatkan rakan sepasukan supaya sentiasa waspada terutama mengikat pergerakan pemain tengah, Khalfan Ibrahim dan penyerang, Sebastian Soria.

“Jangan buat kesilapan mudah, komunikasi antara pemain amat penting.”
Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/06

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...