Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Khamis, 21 Februari 2013

Aksi buruk hantui JDT

21 Februari 2013


Johor Bahru: Aksi tidak konsisten terus menghantui Johor Darul Takzim selepas hanya mampu seri 2-2 dengan LionsXII pada saingan Liga Super walaupun memiliki kelebihan beraksi di laman sendiri, kelmarin.
Apa tidaknya, skuad Harimau Selatan bermula lesu pada babak pertama sebelum bangkit mempamerkan aksi lebih garang pada babak kedua namun sudah terlambat apabila sekadar berpuas hati mengutip satu mata ketika harapan menggunung diletakkan pada skuad kendalian Fandi Ahmad meraih tiga mata.

Senario itu mengundang rasa kurang puas hati Fandi yang begitu kecewa dengan persembahan kesebelasan utamanya selepas tidak mengikut strategi dirancang apabila benteng terlalu leka dan memudahkan lawan merobek gawang.
“Kami bermain baik pada babak kedua apabila sering mengasak kubu LionsXII. Bagaimanapun saya terkejut dengan corak permainan lawan yang begitu disiplin dan konsisten. Itu yang tidak ada pada pemain saya apabila gagal menyamai rentak permainan lawan.

“Mungkin ramai yang hairan kenapa saya keluarkan Aidil Zafuan Abd Radzak pada minit ke-36 selepas dia mengalami kecederaan otot perut dan terpaksa digantikan. Apapun pemain perlu lebih bertanggungjawab dan beberapa pemain berpengalaman belum beraksi dengan baik.

“Sehingga perlawanan ketujuh, saya belum dapat mengumpul kesebelasan terbaik ketika Zaquan Adha Abd Radzak masih dibelenggu kecederaan dan ia menjejaskan perancangan membentuk barisan mantap namun saya yakin pemain mampu atasi tekanan dan belajar daripada kesilapan,” katanya.
Mengenai tindakannya mengeluarkan kapten Safiq Rahim, beliau menegaskan pemain tengah itu mengalami kecederaan buku lali dan terpaksa melakukan rombakan.

Bagaimanapun, Fandi puas hati komitmen Daniel Guiza yang berkerja keras dengan Simone Del Nero mencorakkan permainan terutama pada babak kedua dan asakan bertali arus membuahkan hasil menerusi jaringan penyamaan Norshahrul Idlan Talaha.
“Kami boleh menang atau mungkin tewas pada perlawanan itu. Apapun sikap positif pemain pada 20 minit terakhir mula beri tekanan kepada LionsXII membolehkan kami mencipta gol penyamaan.”
Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/21

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...