Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Jumaat, 4 Januari 2013

Trend Solekan AJL 2013

05 Januari 2012


GUA berkesempatan berbual-bual santai dengan jurusolek Tiar Zainal mengenai trend solekan 2013 dan secara tidak langsung bertanyakan perihal solekan di permaidani merah Anugerah Juara Lagu 27 (AJL 27)yang akan berlangsung pada Ahad ini.
Menurut Tiar, trend di Hollywood kini semula jadi dan segar. Solekan dikenakan sangat ringkas. Tetapi bagi Malaysia yang bercuaca panas, kita perlu sesuaikan dengan keadaan kita.
“Saya tak mengikut trend tetapi lebih suka mencipta trend. Bagi mata, gandingkan warna keemaan, perang dan ungu atau hijau. Bibir pula lebih cantik dengan merah jambu polos dan merah. Dua-dua warna ini masih in,” ujar Tiar yang baru dilantik sebagai jurucakap produk kecantikan Cosmoderm.
Walaupun tema AJL tahun ini 'Ekspresi Seni' tetapi bagi Tiar dia yakin solekan di permaidani merah masih lagi solekan cantik, menawan dan elegan. Padanya jurusolek tidak perlu bereksperimen bukan-bukan di karpet merah kerana ini pertandingan nyanyian. Seandainya solekan berkaitan tema itu dibawa ke pentas mungkin lebih praktikal.
“Bagi saya wajah itu kanvas. Tema itu lebih mudah buat jurusolek berkarya tetapi biarkan kena pada tempat. Ramalan saya selebriti akan bersolek cantik dan tidak terlalu avant-garde atau terlalu art ketika di karpet merah,” ujarnya lagi.
AJL 27 ini Tiar Zainal memberi khidmatnya menyolek Liyana Jasmay dan Dafi. Dia sudah 12 tahun dalam dunia solekan, kali pertama menyentuh wajah ketika di usia 12 tahun. Tiga tahun kemudian barulah dia belajar dan mula dikenali ramai. Selain solekan pengantin dan selebriti, Tiar juga pernah tampil di majalah InTrend, Nona, WW, Glam dan banyak lagi. Dia tersenarai sebagai 10 mekap artis perkahwinan terbaik di dalam Glam. Pernah bekerjasama dengan Maybelline menyediakan video tutorial.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...