Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Rabu, 30 Januari 2013

‘Jawablah sendiri!’

30 Januari 2013

pix_topright


Kuala Lumpur: “Dia (Datuk K Rajagobal) sebagai ketua jurulatih perlu bersikap profesional. Kalau pihak media tanya soalan dia perlu jawab dan bukannya menyuruh orang lain memberikan jawapan. Dia sebagai ketua jurulatih sepatutnya lebih tahu kenapa Piya (Mohd Badhri Radzi) tidak dipanggil bermain dengan skuad kebangsaan dan bukannya orang lain,” jelas bekas jurulatih Kelantan, Datuk M Karathu.
Pendirian Karathu itu menggambarkan beliau tidak senang dengan kenyataan Rajagobal yang meminta pihak media mendapatkan penjelasan lanjut kepadanya dan seorang lagi bekas jurulatih The Red Warriors, B Sathianathan mengenai alasan kenapa Badhri tidak mendapat tempat dalam skuad Harimau Malaya kali ini.

Karathu yang pernah membimbing Kelantan memenangi Liga Super pada 2011 berkata, setiap jurulatih mempunyai pandangan tersendiri dan Rajagobal tidak perlu menyerahkan tugas kepada orang lain ketika diminta mengulas kedudukan seseorang pemain.
“Dia ketua jurulatih boleh beritahu pandangannya tentang Piya, jangan mahu ‘cuci tangan’. Memang saya pernah melatih Piya tapi itu dua tahun dulu, mungkin sekarang prestasinya sudah berubah.

“Setiap jurulatih ada pandangan tersendiri dan dia sebagai ketua jurulatih juga berhak memberikan pandangan. Kalau mahu pilih 11 pemain untuk satu pasukan mungkin hanya tujuh pemain adalah pemain yang menjadi pilihan semua jurulatih dan selebihnya tidak sama. Kalau 10 jurulatih bagi pandangan yang sama pasti pasukan itu tidak menjadi,” katanya ketika dihubungi Arena Metro semalam.

Badhri, kapten Kelantan yang menjulang tiga gelaran musim lalu bersama skuad negeri tidak pernah mendapat perhatian Rajagobal sebelum ini. Persoalan ini kembali dibangkitkan apabila Harimau Malaya terpaksa melupakan khidmat pemain tengah, Safiq Rahim yang digantung perlawanan bagi aksi persahabatan menentang Iraq di Dubai esok dan berdepan Qatar di Doha dalam kempen kelayakan Piala Asia 2015, 6 Februari ini.
Foto
M Karathu
Selain Safiq, pengendali negara itu turut mengeluh kerana kehilangan K Gurusamy dan Gary Steven Robbart di bahagian tengah namun tetap tidak menyenaraikan Badhri, 30.

Menurut Rajagobal dalam kenyataan yang disiarkan Arena Metro semalam, peminat boleh menyuarakan pendapat mengenai Badhri namun beliau lebih mengetahui mengenai pemain berdasarkan kesesuaian posisi dan taktikal pasukan.
Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/30

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...