Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Selasa, 4 Disember 2012

Sathia rasa bahang tanpa trio

05 Disember 2012

Kuala Lumpur: Tentera turun menghadapi Liga Malaysia (Liga M) musim depan dengan reputasi sebagai juara Liga Perdana dan finalis Piala Malaysia tetapi kini tanpa tiga pemain terbaik Aidil Zafuan Abd Radzak, adiknya, Zaquan Adha dan Azmi Muslim yang berpindah ke Johor. 

Ketua jurulatih pasukan, B Sathianathan, berkata ketiadaan pemain berkenaan memang dirasakan setelah bersama mengharungi cabaran semusim ini, namun tidak akan menjejaskan persiapan pasukan. 


Saya akan menyusun semula struktur pasukan terutama di bahagian pertahanan kerana ketiadaan tiga pemain berkenaan bagi mengekal keupayaan menghadapi saingan dan memastikan pasukan berada sekurang-kurangnya dalam kumpulan empat pasukan teratas Liga Super, katanya. 


Sementara kehadiran Shukor Adan, 33, dari Negeri Sembilan, Nor Fazly Alias dari T-Team dan penjaga gol Johor FC, G Jeevananthan bersama pasukan memudahkan tugasnya mengatur strategi baru. 

Kehadiran Shukor yang juga bekas ketua pasukan Selangor yang menjulang Merah Kuning menjuarai tiga gelaran pada 2005 dan membantu Negeri Sembilan menjulang piala Malaysia musim 2009 dan 2011, akan memudahkan lagi percaturan saya nanti, kata Sathia yang dinobatkan jurulatih terbaik Liga M musim ini. 

Kehadiran Jeevananthan yang pernah bermain sebagai penjaga gol Sabah dan Selangor memberi pilihan untuknya menggantikan penjaga gol utama Mohd Farizal Harun. 

Bagi musim 2013 Tentera menyenarai 25 pemain yang memulakan latihan di pangkalan TUDM Subang minggu lalu. Mereka akan mengadakan tiga aksi persahabatan di Thailand bermula 13 hingga 19 Disember menentang Tentera Darat Thailand, Bangkok Club dan juara Piala FA Thailand musim ini, pasukan Kelab Burinam.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...