Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Sabtu, 1 Disember 2012

'Bukan sebab persiapan perkahwinan saya'

1 Disember 2012 (27 November 2012)



Mohamad Aidil Zafuan Abd Radzak (kanan) mententeramkan Khairul Fahmi selepas berakhir perlawanan menentang Singapura dalam saingan Piala Suzuki AFF, kelmarin. Malaysia tewas 0-3. - REUTERS

KUALA LUMPUR - Gagal mempamerkan persembahan cemerlang dan melakukan kesilapan bukanlah disebabkan fikirannya melayang memikirkan persiapan perkahwinan, tegas penjaga gol Harimau Malaya, Khairul Fahmi Che Mat.

Kekalahan 0-3 kepada Singapura pada perlawanan pertama Piala AFF Suzuki 2012 di Stadium Nasional Bukit Jalil, kelmarin dikatakan berpunca daripada Khairul Fahmi Che Mat terutamanya ketika pasukan jiran menjaringkan gol kedua.

Bagaimanapun penjaga gol nombor satu negara itu dalam nada tegas, menepis dakwaan bahawa dia tidak mampu untuk beraksi cemerlang kerana memikirkan tentang persiapan perkahwinannya, di mana tarikh pernikahannya berlangsung pada 28 Disember ini.

"Saya memohon maaf kepada semua di atas kekalahan malam ini (kelmarin) dan saya bertanggungjawab di atas kekalahan ini," kata pemain berusia 23 tahun itu ketika ditemui media selepas perlawanan tamat.

Khairul Fahmi yang juga dikenali sebagai Apek, didakwa memberikan 'gol mudah' yang kedua buat Sang Singa apabila gagal mengeluarkan bola di dalam kawasan kotak penalti pada minit ke-37.

Selain itu, persembahannya pada aksi tersebut dilihat sedikit 'goyah' kembali fokus pada separuh masa kedua.
Ketika salah seorang wartawan televisyen bertanyakan tentang persembahannya goyah disebabkan persiapan perkahwinannya, Khairul Fahmi berkata, dia hanya ingin menjawab tentang soalan mengenai bola sepak sahaja.

"Kita akan bangkit semula pada perlawanan kedua nanti dan sekali lagi saya minta maaf kepada pasukan serta seluruh rakyat Malaysia di atas kekalahan tersebut," kata pemain yang berasal dari Kota Bharu itu.

Sementara itu, bekas penjaga gol kebangsaan, Mohd. Sharbinee Allawee Ramli tampil mempertahankan prestasi Apek sambil menyifatkan wira Piala Suzuki AFF 2010 itu bakal mengulangi persembahan hebat pada perlawanan kedua ketika menentang Laos.

Penjaga gol Selangor itu, yakin Khairul Fahmi masih memerlukan sokongan untuk membangkitkan kembali prestasi sebenar dalam usaha membantu skuad negara mempertahankan kejuaraan yang diraih dua tahun lalu.
"Inilah dunia bola sepak. Kadang-Kadang kita menonjol, kadang-kadang tidak. Tekanan amat dirasai memandangkan kita tampil sebagai juara bertahan ditambah lagi hadir sebagai tuan rumah kejohanan," ujarnya.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20121127/su_02/Bukan-sebab-persiapan-perkahwinan-saya#ixzz2DnIgFZ8F
© Utusan Melayu (M) Bhd 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...