Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Isnin, 31 Disember 2012

Berita Hiburan Paling Hangat 2012

01 Januari 2013




Seperti tahun-tahun sebelum ini, dunia hiburan tempatan tidak pernah sunyi daripada sebarang kontroversi. Maklumlah dunia hiburan sentiasa diintai oleh masyarakat. Sama ada suka atau tidak, seseorang artis itu perlu berhadapan dengan kontroversi yang menyapa diri. Jom! Kita imbas kembali berita-berita hiburan paling hangat sepanjang tahun ini.

1) Neelofa vs Anzalna

Pendatang baru dalam dunia hiburan ini menjadi perhatian kerana memiliki paras rupa yang jelita. Selain digilai peminat, Neelofa dan Anzalna Nasir turut menjadi perhatian penerbit dan pengarah drama mahupun filem. Masing-masing punya keistimewaan sendiri. Namun, kontroversi mula terpalit kepada kedua-dua individu ini apabila timbul desas-desus mengatakan mereka bermusuh kerana saling cemburu.



Kemuncaknya, Neelofa cuba mengambil tindakan undang-undang terhadap Anzalna gara-gara kenyataannya dalam akhbar sisipan BiPop yang bertajuk 'Anzalna Bidas Neelofa' pada 10 Jun 2012. Selain mendakwa Neelofa mahu menjatuhkan kariernya, Anzalna juga mendakwa Neelofa telah menghina dia dan keluarganya dengan perkataan-perkataan yang tidak elok.



Bagaimanapun, tindakan undang-undang terhadap Anzalna tidak diteruskan oleh Neelofa setelah Anzalna membuat permohonan maaf secara terbuka kepadanya selepas mendapat nasihat daripada pihak Persatuan Seniman Malaysia.

2) Video Lucah / Bogel Melia Aimellia

Melia Aimellia. Masih ingat dengan nama ini? Kalau tidak, GUA boleh ingatkan anda. Pemilik nama ini merupakan heroin filem 'Karipap-Karipap Cinta' arahan Othman Hafsham. Biarpun lakonannya tidak menjadi bualan hangat, namun penyebaran sebuah video lucah yang kononnya 'dibintangi' oleh Melia mendapat perhatian ramai.

Biarpun Melia menafikan individu terbabit adalah dirinya, namun ramai yang percaya Melia adalah pelakunya. Ini kerana cincin yang dipakai oleh individu tersebut sama dengan cincin yang juga dipakai oleh Melia. Selain itu, wajah gadis di dalam video itu juga sangat mirip dengan Melia.



Dek kerana tidak tahan dengan pelbagai tohmahan, Melia bersama ibunya telah mengadakan satu sidang media dengan kerjasama Seniman bagi mempertahankan maruah diri dan keluarganya.

Dalam sidang media itu, ibu Melia, Norita Abd Basir meminta masyarakat supaya tidak mempercayai fitnah yang ditabur kepada anaknya. Sebelum isu video lucah ini, Melia juga pernah dituduh hamil luar nikah dan menggugurkan kandungan pada usia 18 tahun.

3) Kelantangan Zed Zaidi
Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman), Zed Zaidi juga tidak terlepas menjadi mangsa kritikan penggiat seni dan peminat dunia seni hiburan. Kelantangannya menyuarakan pendapat tentang kehadiran pelakon-pelakon dari negara jiran membuatkan ramai yang kurang senang. Namun, masih ramai juga yang menyokong perjuangan Zed ini.

Paling hangat diperkatakan apabila Zed menerusi akaun Twitternya telah melahirkan rasa tidak puas hati di atas kejayaan Aaron merangkul gelaran Anugerah Bintang Paling Popular Berita Harian 2011. Sudahlah begitu, Zed juga menyindir rakyat Malaysia yang kononnya telah merosakkan industri seni apabila mengundi Aaron. Akibatnya, Zed dikecam habis-habisan oleh peminat Aaron. Bahkan, segelintir penggiat seni turut mengutuk tindakannya itu.



Selepas isu bersama Aaron reda, Zed sekali lagi bersuara tentang penglibatan Randy Pangalila dalam sebuah program raya tempatan. Dia musykil bagaimana Randy mampu bekerja di sini tanpa permit kerja sedangkan perkara itu sudah pun termaktub di dalam undang-undang negara menerusi Finas.

Tindakan ini menyebabkan Michael Ang yang bertanggungjawab membawa Randy ke Malaysia berkecil hati dengan Zed. Jelas Michael, Zed perlu selidik dahulu sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan kepada pihak media. Bagaimanapun, Michael enggan mengulas tentang status permit kerja Randy.

Terbaru, Zed melancarkan perang Twitter dengan Julia Perez (Jupe), aktres dari Indonesia. Semuanya bermula apabila Jupe mengkritik sebuah produksi drama tempatan di akaun Twitter miliknya. Hasil siasatan Zed mendapati Jupe tidak mempunyai permit kerja untuk terlibat dalam filem 'Sumpahan Malam Pertama', arahan Murali Abdullah.

4) Aliff Aziz & Anne Ngasri

Apabila pasangan ini mendedahkan mereka menjalinkan hubungan cinta, ramai peminat yang berasa terkejut. Ada yang suka, ada yang kurang bersetuju. Sesetengah peminat beranggapan Aliff Aziz terlalu muda untuk Anne dan sesetengah lagi beranggapan Anne tidak sesuai dengan Aliff. Dalam masa yang sama, khabar angin mengatakan keluarga Anne tidak merestui percintaan mereka.



Ketika perhatian peminat tidak lagi tertumpu pada pasangan ini, tiba-tiba peminat dikejutkan dengan berita perpisahan mereka. Tambah hangat, selepas sebulan putus cinta dengan Aliff Aziz, Anne secara tiba-tiba melangsungkan pertunangan dengan Setiausaha Kerja Pemuda UMNO Malaysia Mohd. Sumali Reduan pada bulan November. Kini, Anne sudah pun sah bergelar isteri kepada Sumali.

5) Perkahwinan Farid Kamil & Diana Danielle + Kehamilan Diana Danielle
Pasangan popular ini boleh dikatakan mencipta kontroversi tanpa disengajakan. Selepas mengejutkan ramai pihak dengan pengumuman perkahwinan mereka, Diana Danielle mengundang bualan hangat apabila memaklumkan dirinya sedang hamil selepas 16 hari berkahwin. Perkara itu diumumkan menerusi akaun Twitter miliknya.

Biarpun berita itu sepatutnya menjadi khabar gembira kepada peminat Diana dan Farid Kamil, namun timbul bisik-bisik 'jahat' mengesyaki Diana hamil luar nikah. Ini kerana pasangan ini dilihat mengambil keputusan berkahwin secara tergesa-gesa. Tambah mencurigakan apabila Diana dan Farid dilihat cuba mengelakkan diri daripada pihak media.

Namun, bisik-bisik jahat ini akhirnya lenyap begitu sahaja apabila Farid tampil memberi komen tentang kehamilan isterinya. Jelas Farid, dia mendiamkan diri dan tidak menjawab panggilan media kerana berasa terkejut dengan kehamilan Diana yang berlaku dalam tempoh kurang sebulan daripada tarikh pernikahan mereka.



Selesai dengan isu ini, Farid dan Diana sekali lagi diusik dengan cerita kurang enak didengar. Kali ini tentang persalinan yang dipakai oleh Farid ketika majlis resepsi persandingannya di Taman Ekuestrian Putrajaya pada 1 Disember lalu. Timbul dakwaan kononnya Farid telah menyalahgunakan pakaian istiadat pegawai pasukan keselamatan berpangkat Majer Jeneral pada majlis itu.

Sehingga kini Farid belum memberikan sebarang kenyataan. Bagaimanapun, Pegawai Perhubungan Media, Unit Komunikasi, Kementerian Pertahanan, Leftenan Komander Rahimah Taib dalam satu laporan mengatakan pakaian Farid itu bersifat cacamarba dan tidak mewakili mana-mana pasukan keselamatan negara. Dalam masa yang sama mendedahkan pihaknya akan menghantar surat teguran kepada Farid supaya tidak mengulangi kesilapan tersebut. Namun tiada tindakan undang-undang akan diambil.

6) Norish Karman Dedah Pasal Anak
Cakap-cakap tentang kehadiran orang baru dalam hidup Norish Karman mula bertiup sejak penghujung tahun 2011 lagi. Bagaimanapun, cerita sensasi ini senyap seketika selepas Norish tampil membuat penafian. Namun, pada Jun lalu cerita ini kembali diperkatakan selepas beberapa foto yang dipercayai Norish  yang berada di hospital mula tersebar di Internet.



Foto itu jelas menunjukkan individu terbabit dengan seorang bayi yang baru dilahirkan. Rentetan itu, Norish sekali lagi tampil merungkai persoalan. Kali ini, Norish mengakui dia ada melahirkan seorang bayi di sebuah hospital swasta pada 24 September 2011. Dalam masa yang sama, Norish turut memperkenalkan anaknya itu Haq Lutfie Alexander yang kini berusia setahun tiga bulan.

Berkata kepada Utusan Malaysia, Norish  meminta semua pihak supaya tidak mempersoal status Haq Lutfie Alexander dalam hidup beliau. “Ini anak saya, hidup mati saya. Bagaimana ia hadir itu adalah urusan antara saya, keluarga dan Allah kerana saya tidak mahu mengenang lagi perkara yang lepas", ujar Norish.

7) Kemelut Rumahtangga Aidil – Rita Rudaini

Kemelut rumah tangga pasangan ini sudah lama menjadi perhatian umum. Aidil dan Rita dilihat tidak dapat menyelesaikan pertelingkahan mereka secara baik. Setiap kali kes perceraian mereka dibicara di mahkamah, pasti ada sahaja perkara baru yang didedahkan oleh pasangan ini.



Antaranya, Rita mendakwa Aidil gagal memberi nafkah kepada anak-anak sehingga memaksanya menghantar saman melalui peguam. Rita juga mendakwa Aidil telah bertindak meninggalkan rumah kelamin mereka tanpa berbincang dengannya terlebih dahulu.

Sementara itu, Aidil juga menyuarakan ketidakpuasan hatinya terhadap Rita. Menurut Aidil, Rita sering mengeluarkan kenyataan yang kononnya dia tidak pernah mempedulikan perihal kedua anaknya. Malah, Aidil juga mengakui berasa kesal dengan sikap Rita yang tidak memaklumkan pergerakkannya kepadanya. Sehingga kini, kes pasangan ini masih belum selesai. Aidil tetap mahu meneruskan niat untuk bercerai, manakala Rita tidak bersetuju.

8) Kisah Cinta Apek – Dahlia Teck - Leuniey
Kisah percintaan penjaga gol nombor satu negara ini juga tidak kurang hebat diperkatakan ramai. Biarpun Khairul Fahmi atau Apek tidak terlibat dalam dunia hiburan tempatan tetapi pergerakkannya sentiasa menjadi perhatian ramai.



Kisah percintaannya dengan Dahlia Teck menjadi bualan ramai kerana wanita itu didakwa menjadi punca putus tunangnya bersama Elia atau nama penanya ‘Jejari Runcing'. Namun, percintaan pasangan ini tidak ke mana-mana apabila Apek sekali lagi memaklumkan dia sudah kembali solo.



Tidak lama selepas itu timbul gosip mengatakan Apek sedang mabuk cinta dengan seorang gadis cantik yang juga berasal dari Kelantan. Malah gadis bernama Leuniey Natasha itu juga menjadi penyebab kepada perpisahannya dengan Dahlia Teck.



Biarpun Apek dan Leuniey menafikan perkara ini tetapi terdapat beberapa entri di laman Twitter yang mendakwa Apek tergila-gilakan tunangan orang sehingga menyebabkan Leuniey sanggup memutuskan pertunangannya yang baru berusia dua minggu.

9) Wan Shades Dituduh Rogol Anak
Berita ini cukup mengejutkan ramai pihak apabila sebuah akhbar tabloid menyiarkan laporan mengenai seorang bekas anggota kumpulan nyanyian didakwa merogol anak tirinya berumur 14 tahun pada Februari lalu. Ekoran daripada laporan itu, sebuah blog hiburan dengan berani mendakwa lelaki yang dimaksudkan itu adalah Wan Shades.



Namun, dakwaan itu terbukti fitnah apabila Wan Shades muncul memberikan maklum balas berhubung kontroversi tersebut dan menafikan dirinya sebagai suspek yang melakukan serangan seksual itu memandangkan dia masih belum berkahwin. Bukan itu sahaja, Wan Shades juga telah membuat laporan polis berhubung kontroversi itu. Dalam masa yang sama, Wan Shades juga mendesak pemilik laman blog terbabit membuat permohonan maaf bagi membersihkan imejnya yang telah tercalar.

10) Siti Fazurina Kahwin Lari
Menginjak ke penghujung tahun, kita dikejutkan dengan kisah kahwin lari atau kahwin tanpa restu oleh Siti Fazurina dan pasangannya, Hykal Zulkifli. Siti Fazurina melangsungkan perkahwinan tanpa pengetahuan pihak keluarga setelah dipercayai mendapat tentangan mereka. Berita perkahwinan ini tersebar selepas ahli keluarganya sendiri mendedahkan kepada pihak media gara-gara terkilan dengan tindakannya itu.



Selang beberapa hari selepas itu, Siti Fazurina dan suami mengadakan sidang media di Hotel Seri Malaysia Pulau Pinang untuk menjelaskan perkara sebenar. Dalam sidang media itu, Siti Fazurina memberitahu dirinya dan pihak suami tidak melakukan sebarang kesalahan kerana majlis pernikahan mereka dilakukan dengan cara yang betul dan mengikut hukum. Bagaimanapun, dia mengakui nekad berkahwin tanpa pengetahuan keluarga kerana sebelum ini niatnya untuk berkahwin sering mendapat tentangan daripada pihak keluarga sendiri.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...