Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Khamis, 22 November 2012

Najib sampai amanat

22 November 2012



NAJIB (berdiri, tiga dari kiri) meluangkan waktu menyaksikan sesi latihan skuad Harimau Malaya di Wisma FAM, Kelana Jaya petang semalam.


“BILA kita jatuh, kita bangun semula. Bila kita berjaya, kita lipatgandakan segala usaha,”
Demikian amanat Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kepada skuad Harimau Malaya ketika ‘turun padang’ menyaksikan sesi latihan di Wisma Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) di Kelana Jaya, petang semalam.
Najib meluangkan masa bersama skuad kendalian Datuk K. Rajagobal itu untuk memberikan kata-kata pembakar semangat kepada pemain dalam misi mempertahankan kejuaraan pada kejohanan bola sepak Piala AFF Suzuki 2012.
Najib yang turut ditemani Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata, beliau tetap menaruh keyakinan kepada skuad negara selaku juara bertahan, sekali gus berharap para pemain akan bangkit pada aksi Piala AFF Suzuki yang bakal membukai tirai, Sabtu ini.
Jelasnya, beliau juga berharap barisan pemain negara akan berjuang habis-habisan dan memperbaiki persembahan hambar dalam beberapa siri perlawanan persahabatan antarabangsa baru-baru ini.
“Bagi saya, Perdana Menteri dan pemain bola sepak memiliki satu persamaan.
“Ini kerana apabila kita berjaya, kita akan disanjung namun sekiranya kita gagal, kita akan dikritik hebat.
“Menyarungkan jersi Harimau Malaya adalah satu penghormatan (buat pemain-pemain). Mereka adalah insan terpilih untuk membawa imej negara di persada antarabangsa.
“Saya masih percaya dengan jurulatih dan pemain-pemain negara dalam usaha mempertahankan trofi Piala AFF Suzuki dan kita masih memiliki peluang.
“Kita perlu melupakan kekalahan kepada Vietnam (0-1), Thailand (0-2) serta persembahan kurang memberangsang ketika menentang Hong Kong dan Bangladesh yang mana kita sekadar seri 1-1,” katanya.
Tambah Najib, beliau selaku wakil kerajaan akan sentiasa memberikan sokongan penuh kepada Harimau Malaya selain bakal mengumumkan ganjaran kepada barisan pemain sekiranya mereka berjaya mempertahankan kejuaraan itu.
“Saya percaya, seluruh rakyat akan memberikan sokongan padu kepada Harimau Malaya. Walaupun saya tahu pemain-pemain bola sepak memiliki pendapatan lumayan tetapi kerajaan akan bagi sesuatu nanti,” ujarnya.
Sementara itu, Safiq Rahim selaku kapten Harimau Malaya mengakui terharu dengan kunjungan pemimpin No. 1 negara itu dan berazam untuk mempamerkan aksi cemerlang demi negara.
“Saya berjanji kami akan berjuang dengan sepenuh jiwa raga kami dalam usaha mempertahankan trofi yang diraih dua tahun lalu demi negara,” katanya.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...