Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Sabtu, 3 November 2012

Malaysia Kalah 0-1 Kepada Vietnam Dalam Perlawanan Persahabatan

04 November 2012


KUALA LUMPUR: Skuad bola sepak kebangsaan kalah 0-1 kepada Vietnam pada perlawanan persahabatan antarabangsa 'A' di Stadium My Dinh, Hanoi, Sabtu.
Pada perlawanan itu, pasukan tuan rumah melancarkan serangan bertali arus kekubu skuad kebangsaan sebaik sahaja permainan bermula namun trio pertahanannegara iaitu Mahalli Jasuli, Mohamad Aidil Zafuan Abdul Radzak dan Mohd FadhliMohd Shas berjaya mematahkan setiap percubaan mereka.
Bersambung separuh masa kedua, ketua jurulatih kebangsaan Datuk K. Rajagobalmembuat beberapa pertukaran termasuk mengeluarkan dua pemain penyerang iaituNorshahrul Idlan Talaha dan Mohd Safee Sali dan memasukkan Baddrol Bakhtiar danMohd Zaquan Adha Abdul Radzak bagi mempertajamkan bahagian serangan namun masihgagal menembusi pertahanan Vietnam.
Pasukan tuan rumah akhirnya membuka tirai jaringan pada minit ke-73 menerusipenyerang mereka, Nguyen Trong Hoang yang memanfaatkan hantaran sebelah kanan daripada rakan sepasukan untuk menewaskan penjaga gol skuad kebangsaan, KhairulFahmi Che Mat.
Kedua-dua pasukan kemudian berusaha untuk mencari gol namun ketumpulan di barisan hadapan menyaksikan keputusan itu kekal sehingga tamat permainan.
Perlawanan itu merupakan kekalahan kedua dicatat skuad kebangsaan selepastewas 0-2 kepada pasukan sama pada aksi persahabatan di Stadium Shah Alam, 11Sept lepas.
Skuad Harimau Malaya bakal berdepan dengan Thailand pada aksi persahabatankedua di Stadium 700th Anniversary, Chiang Mai, Rabu ini sebelum berlepas pulangke tanah air untuk aksi persahabatan terakhir menentang Hong Kong di StadiumShah Alam pada 14 Nov.
Pada Kejohanan Piala AFF Suzuki yang bermula 23 Nov ini, skuad kebangsaanyang diundi dalam kumpulan B bakal berdepan Singapura pada 25 Nov, bertemu Laospada 28 Nov sebelum melengkapkan aksi kumpulan menentang Indonesia pada 1 Dis.
Kesemua perlawanan itu akan berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil. BERNAMA

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...