Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Ahad, 3 Julai 2011

'Tumpu perlawanan menentang Singapura'

04 Julai 2011


SHAH ALAM - Skuad kebangsaan diharap dapat mengekalkan kecemerlangannya apabila menentang Singapura pada pusingan kedua kelayakan Piala Dunia pada 23 Julai ini.

Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata, pihaknya berharap skuad Harimau Malaya tidak terlalu terbawa-bawa dengan keadaan perlawanan kedua melawan Taiwan di Taipei, semalam yang menyaksikan pengadil 'menghadiahkan' tiga sepakan penalti untuk pasukan tuan rumah.

''Walaupun beberapa keputusan pengadil boleh dipertikaikan, namun ia tidak seharusnya dijadikan alasan buat skuad negara untuk terus bermain dengan cemerlang," katanya kepada pemberita selepas menonton perlawanan tersebut bersama kira-kira 300 remaja di Restoran Lagenda 17 di sini, semalam.

Turut sama menyaksikan perlawanan itu ialah Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Shah Alam, Azhari Shaari dan beberapa pemain legenda bola sepak negara seperti, Zainal Abidin Hassan, Dollah Salleh dan Mubin Mokhtar.

Shabery berkata, skuad kebangsaan telah banyak menghasilkan keputusan yang membanggakan dan sebagai pasukan yang mula dihormati di rantau ini, Malaysia perlu membuktikan kebangkitannya melalui pertarungan dengan jiran terdekat, Singapura nanti.

Dalam pada itu, beliau melahirkan rasa gembiranya kerana prestasi yang dicatatkan oleh skuad kebangsaan berjaya menambah keyakinan dan kesetiaan para peminat dan penyokong bola sepak tanah air.

''Keyakinan adalah sesuatu yang sukar dibina dan ia boleh hancur dalam sekelip mata, jadi, saya harap skuad Harimau Malaya terus memberikan keputusan yang cemerlang buat rakyat Malaysia," katanya.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...