Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Jumaat, 1 Julai 2011

Perang psikologi

02 Julai 2011

Foto                                               Foto
Jurulatih skuad Singapura, Radjoko Avramovic         BADDROL Bakhtiar dianggap Avramovic pemain bahaya.


Jurulatih Singapura pilih Malaysia menang esok

BELUM pun perlawanan kedua kelayakan Piala Dunia 2014 antara Malaysia dan Taiwan bermula, jurulatih Singapura, Radjoko Avramovic sudah memulakan perang psikologi dengan Datuk K Rajagobal.

Pengendali berkenaan berkata dia memilih Harimau Malaya untuk menang di Taipei, esok sebelum menentang pasukannya dalam pusingan kedua pada 23 dan 28 Julai ini yang akan berakhir dengan kemenangan kepada pasukan negara republik itu.
“Saya tidak terkejut jika Malaysia dapat menewaskan Taiwan,” kata Avramovic kepada MediaCorp. “Pada perlawanan pertama, Malaysia mengesahkan apa yang saya ketahui tentang mereka daripada saingan Piala AFF Suzuki.

“Walaupun Taiwan mengejutkan saya dengan kawalan bola baik dan berpeluang mendahului tuan rumah, saya yakin Malaysia mampu melepasi halangan di Taipei.

“Saya sudah melihat apa yang saya jangkakan daripada Malaysia, baik pemain mahu pun corak permainannya. Tapi apabila menentang Malaysia saya yakin Singapura akan menang.”

Singapura diberi pelepasan pusingan pertama berdasarkan kemaraan ke pusingan ketiga kelayakan Piala Dunia 2010, di mana mereka tersingkir di peringkat kumpulan selepas menduduki tangga ketiga di belakang Arab Saudi dan Uzbekistan. 
Menurut Avramovic yang berada di Bukit Jalil Rabu lalu, corak permainan Malaysia tidak banyak beza berbanding Disember tahun lalu ketika menjuarai Piala AFF Suzuki.

“Masalah utama mereka (Malaysia) mungkin kecederaan,” kata jurulatih asal Serbia itu yang dikenali dengan panggilan Raddy oleh peminat bola sepak Singapura.

Dia merujuk soal kecederaan itu kepada Safee Sali dan Norshahrul Idlan Talaha yang baru pulih. 

“Ada di antara pemain mereka tidak cergas sepenuhnya dan mungkin akan mendatangkan masalah, tetapi di bahagian pertahanan, mereka cukup kental. Pemain lain seperti S Kunanlan dan Baddrol Bakhtiar juga amat berbahaya.

“Tetapi saya yakin kami boleh menewaskan mereka, malah kami boleh menewaskan mana-mana pasukan jika bermain dengan baik. Persoalannya, sebaik mana kami membuat persiapan (untuk pertemuan itu).”

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...