Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Jumaat, 1 Julai 2011

Aidil gembira tapi kecewa

1 Julai 2011


KEGEMBIRAAN berada dalam senarai penjaring hanya bertahan seketika buat Mohd Aidil Zafuan Abd Radzak apabila menyaksikan benteng Malaysia dibolosi pemain Taiwan angkara kelekaan sendiri.
Biarpun puas hati dengan kemenangan 2-1 kelmarin, dia kecewa kerana pelawat berjaya ‘mencuri’ satu gol yang dianggap penting dalam kejohanan yang mengambil kira jaringan di tempat lawan.

“Saya gembira kerana menjaringkan gol tapi kecewa kerana melepaskan gol mudah berpunca kelekaan sendiri. Gol itu menyebabkan kedudukan kita belum selamat untuk melepasi pusingan pertama ini,” katanya selepas perlawanan itu kelmarin.
Pada perlawanan di Stadium Nasional Bukit Jalil itu, Aidil berjaya menanduk masuk gol kedua selepas Safiq Rahim terlebih dulu menggegar gawang pada babak pertama.

Namun benteng yang dikawal Aidil, Mohd Fadhli Mohd Shas, Mohd Amirulhadi Zainal dan Mohd Asraruddin Putra Omar terleka seketika sehingga membiarkan pemain tengah pelawat, Chen Po-Liang merapatkan kedudukan 2-1.

Aidil yang terlepas detik gemilang Harimau Malaya menjulang Piala Suzuki AFF Disember lalu akibat kecederaan lutut tetap percaya mereka mampu menebus kesilapan itu dengan memperagakan aksi lebih mantap lagi di Taipei, Ahad ini.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...