Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Ahad, 12 Jun 2011

Siapa Juara AF9 Pilihan Pemain Bola Sepak Negara?

12 Jun 2011

Siapa Juara AF9 Pilihan Pemain Bola Sepak Negara?

KUALA LUMPUR, 12 JUN 2011: Ramai merungut apabila penganjuran konsert final Akademi Fantasia 9 (AF9) yang ditunda daripada Sabtu, 11 Jun 2011 kepada 12 Jun 2011 yang bersamaan dengan hari Ahad ini. Namun, portal murai.com.my difahamkan penundaantersebut bukanlah sengaja dibuat-buat tetapi ianya dilakukan kerana mahu memberi peluang kepada masyarakat untuk menyokong perlawanan akhir Piala FA 2011 yang telah pun berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil, pada malam tadi.
Perlawanan yang menemukan 2 pasukan musuh ketat serta musuh tradisi dari Pantai Timur iaitu Kelatan dengan Terengganu itu telah disaksikan lebih 90,000 penyokong masing-masing sehingga mengakibatkan kesesakan yang luar biasa di seluruh kawasan yang berhampiran dengan Bukit Jalil. Malah, seawal tengahari lagi, kesesakan di Bukit Jalil sudah bermula apabila sudah pun ada penyokong daripada kedua-dua pasukan ini yang tiba di stadium tersebut untuk memastikan mereka memperolehi parkir yang berhampiran.
Apapun, perlawanan yang berlangsung selama 12 minit itu telah menyaksikan Terengganu dengan menewaskan Kelantan menerusi jaringan gol sebanyak 2-1. Ia adalah kemenangan kedua skuad bimbingan Irfan Bakti Abu Salim dalam Piala FA 2011. Manakala, Kelantan yang mendapat bimbingan jurulatih Datuk M Karathu terus kempunan untuk menjuari anugerah yang penuh berprestij itu.
Portal murai.com.my bagaimanapun sempat mendapatkan pandangan beberapa pemain bola yang terlibat dengan Piala FA 2011 tentang juara Akademi Fantasia 9 (AF9) pilihan mereka. Siapa agaknya juara AF9 pilihan mereka ini. Jom dengar apa kata mereka.


Khairul Fahmi Che Mat (Apex)

Hazama pilihan saya. Ini kerana Hazama mempunyai pengalaman sebelum ini dan ada kriteria sebagai seorang penghibur.

Faizal Muhammad

Senang saja. Saya pilih Hazama. Sebabnya mudah...suara Hazama sedap.


Zaquan Adha

Vote for Hazama. Dari mula lagi, saya rasa Hazama layak jadi juara.


Zikri

Saya pilih Fina sebab dia mempunyai bakat yang besar dan berpotensi untuk menjadi bintang dalam dunia seni hiburan.


Farhan Abu Bakar

Saya memilih Hazama kerana Hazama mempunyai suara yang unik dan boleh membawa pelbagai jenis lagu. Hazama memang sempoi. Hazama boleh pergi jauh dalam bidang seni hiburan. Cayok Hazama.


Izham Tarmizi
Pilihan saya Azri kerana dia mempunyai vokal yang mantap.


Irfan Fazail
Hazama sebab dia terbaik. Selepas itu, dia boleh kawtim. Go Hazama.


Fandi Othman
Saya rasa Hazama sebab dia mempunyai ramai penyokong dan ada bakat dalam bidang nyanyian in

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...