Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Selasa, 28 Jun 2011

Safee, Norshahrul Mahu Gempur Taiwan, Rajagobal Ada 5 Pilihan Striker

28 Jun 2011


Penyerang berbisa tanah air, Safee Sali dan penyerang prolific Kelantan, Norshahrul Idlan Talaha berazam memastikan kunjungan Taiwan ke Kuala Lumpur untuk mengharungi Pusingan Kelayakan Piala Dunia malam ini, berakhir dengan mimpi ngeri, apabila masing-masing tekad menjaringkan gol seterusnya membantu Malaysia membawa bekalan selesa menjelang aksi timbal balik, 3 Julai depan.

Safee, penyerang Pelita Jaya, yakin dapat meneruskan aksi cemerlangnya di pentas antarabangsa, meskipun tidak menjaringkan gol sejak meledak 5 gol yang membantunya muncul penjaring terbanyak Piala AFF Suzuki 2010, dan dia percaya dapat menemui semula sentuhan jaringannya bermula dengan perlawanan menentang Taiwan.

Safee, selepas latihan
Bukan mahu merendahkan kemampuan barisan serba ‘misteri’ Taiwan yang tidak begitu diketahui kekuatan dan kelemahan mereka, tetapi Safee yakin jika Malaysia mempraktikkan corak permainan menyerang dan menterjemahkan setiap peluang kepada gol, maka kemenangan mutlak adalah milik Harimau Malaya.

“ya, memang azam saya menjaringkan gol. Dan saya yakin boleh skor esok, sebagai penyerang saya perlu laksanakan tanggungjawab menjaringkan gol, itu tugas saya. Seperti kata coach, kita kena manfaatkan setiap peluang, kita tak boleh miss chances, kita akan turun dengan misi gempur habis-habisan, dan menjaringkan seberapa banyak gol dan gol awal adalah penting.”. – Safee Sali.

Manakala Norshahrul pula, pulih tepat pada waktunya selepas tersisih hampir 2 minggu gara-gara kecederaan dialami ketika perlawanan Liga Super menentang Perak, justeru menghadirkan ceria di kalangan penyokong setia Harimau Malaya yang mengagumi bukan sahaja kemahiran mengeleceknya, tetapi juga sentuhan penyudahnya yang cukup berkesan.

“saya tak sure main ke tak, tapi yang pasti saya dah boleh main, memang saya tak push sangat time training, tapi tengoklah, diberi peluang, azam saya satu jer, skor gol dan menang..”, komen ringkas Norshahrul.

Norshahrul merupakan penjaring terbanyak Liga Super dengan 17 gol, dan kehadirannya menambahkan pilihan barisan depan yang ada buat Rajagobal. Selain Safee dan Norshahrul, barisan serangan turut diperkuatkan dua lagi penyerang yang pulih dari kecederaan, Abdul Hadi Yahya dan Ahmad Fakri Saarani selain WINGER COMES FORWARD, Ashaari Shamsudin.

Dengan Rajagobal mahu anak buahnya mencari kelebihan selesa sebelum bertandang ke tempat lawan, gambaran awal yang dapat dilihat, Safee akan bertindak sebagai TARGET MAN, dengan dibantu seorang daripada 4 nama yang disebut tadi, manakala seperti biasa posisi FLANKER yang lazimnya diisi Amirulhadi Zainal, Baddrol Bakhtiar, S.Kunanlan dan Ashaari - dijangka menjadi ‘ASSET’ merencana serangan.

“Kita memang ada pilihan penyerang yang ramai, tapi saya tak kisah apa posisi dia, saya juga main bersama player (sessi latihan), sebab saya nak tengok sendiri kesungguhan dan pemain yang saya bayangkan dalam kesebelasan utama. Saya sudah ada bayangan, dan saya yakin dengan pemain yang akan main esok. kita kena main dengan baik, tiap2 kali kita serang, saya nak pemain guna peluang terhidang, membuat serangan, jaringkan gol secepat mungkin tapi jangan sebab nak skor, lupa disiplin corak permainan, jangan hilang fokus, kalau kita dapat gol awal keyakinan akan bertambah..”. – Datuk K.Rajagobal.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...