Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Selasa, 17 Mei 2011

PDRM minta bantuan FIFA

12 Mei 2011






POLIS akan menyiasat dakwaan wujud komplot mengatur perlawanan dalam aksi bola sepak antarabangsa yang berlangsung di negara ini.




PIHAK polis mahu meminta bantuan pasukan perisikan Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA) untuk menyiasat dakwaan wujud rangkaian sindiket antarabangsa dalam menentukan keputusan perlawanan bola sepak yang turut melibatkan rakyat Malaysia.
Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohd. Bakri Mohd. Zinin (gambar kecil) berkata, ia penting bagi membolehkan polis menganalisis dan melancarkan operasi tertentu berhubung dakwaan tersebut.
“Kita mahu pasukan siasatan FIFA memberi maklumat risikan berhubung dakwaan wujud rangkaian menentukan perlawanan beroperasi di Malaysia,” katanya kepada pemberita di Shah Alam semalam.
Dilaporkan Ketua Keselamatan FIFA, Chris Eaton akan mengetuai pasukan siasatan melawat Malaysia sebagai sebahagian siasatan berhubung dakwaan lebih 300 perlawanan di tiga buah benua dipengaruhi sindiket mengatur keputusan perlawanan.
Mohd. Bakri berkata, pihak polis akan menangani isu berkenaan kerana tidak mahu ia memberi gambaran bahawa Malaysia merestui aktiviti tersebut.
Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar juga berkata, pasukan khas polis sedia bekerjasama dengan pasukan siasatan FIFA yang menyiasat dakwaan wujud rangkaian mengatur perlawanan yang turut melibatkan rakyat Malaysia.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...