Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Khamis, 10 Mac 2011

Skuad Olimpik mampu mara lebih jauh

11 March 2011



para pemain skuad Malaysia bergambar sebelum perlawanan kelayakan Olimpik 2012 menentang Pakistan di Stadium Punjab, Lahore kelmarin. - Reuters




PUTRAJAYA - Kejayaan skuad bola sepak kebangsaan melangkah ke pusingan kedua Kelayakan Olimpik 2012 memberi makna besar kepada masa depan bola sepak negara.

Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Datuk Razali Ibrahim yakin skuad negara mampu melangkah lebih jauh dalam saingan tersebut, berdasarkan prestasi yang dipamerkan skuad kendalian Ong Kim Swee itu.

Menurutnya, aksi konsisten serta komitmen yang dipamerkan pemain muda semasa menentang Pakistan di Lahore, kelmarin memberikan harapan baru buat sukan bola sepak tanah air.

"Berdasarkan prestasi itu, saya yakin masa depan sukan bola sepak negara akan terus bersinar dengan pelbagai kejayaan," katanya ketika ditemui pemberita di sini semalam.

Beliau mengulas kemaraan skuad negara ke pusingan kedua dengan agregat 2-0 dalam saingan Kelayakan Olimpik 2012.

Malaysia menang 2-0 dalam perlawanan pertama di Shah Alam dan seri tanpa jaringan pada perlawanan kedua di Lahore kelmarin.

Menurut Razali, prestasi membanggakan skuad negara juga adalah hasil program latihan di Slovakia kerana sebahagian pemain skuad negara pernah menimba ilmu di sana.

"Program latihan di Slovakia telah mula memberi pulangan dan kesan kepada skuad negara, terbaru kita layak ke pusingan kedua dalam saingan Kelayakan Olimpik 2012.

"Kementerian sentiasa menyambut baik pelbagai program yang dilaksanakan oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM)," katanya.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...