Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Jumaat, 21 Januari 2011

Aidil Mahu Haknya Sebagai Bapa Terjamin!

15 Disember 2010


Rebutlah Peluang Jadi Penyanyi Dalam Satu-Satunya!

15 DIS 2010: Susah Murai Batu nak memulakan cerita kali ini. Yelah bimbang juga akan ada hati yang terluka. Tapi nak tak nak Murai Batu titipkan juga cerita baru yang sampai ke telinga ini.

Rasanya seantero dunia sudah mengetahui tindakan pemain bola sepak kebangsaan dan Negeri Sembilan, Aidil Zafuan, yang telah membuat tindakan untuk dua tuntutan terhadap isterinya yang juga aktres jelita, Rita Rudaini.

Antaranya tuntutan yang dibuat Aidil terhadap isterinya ialah hak penjagaan terhadap anak sulung mereka, Airit Rayyan Rizqin dan perintah isteri kembali taat (nusyuz).

Setelah membuat tuntutan di Mahkamah Tinggi Syariah, Seremban, pelbagai cerita kurang enak yang keluar dari pelbagai pihak. Ada yang cakap Aidil buat macam itu sebab kena hasut dengan family dia, ada yang kata kena hasut dengan kawan-kawan, dan macam-macam lagi.

Naik pening lalat Murai Batu dengan cerita daripada informer-informer Murai Batu. Tapi hakikatnya apa yang dilakukan oleh Aidil adalah datangnya dari hatinya sendiri. Tak ada hasutan ataupun desakan dari mana-mana pihak. Kata pun dah berumur 23 tahun pastinya dia mampu berfikiran secara waraskan.

Ini diakui sendiri oleh peguamnya, Noor Ariff Delia Ramli. Jelas Noor Ariff, segala tindakan yang dibuat oleh Aidil itu sememangnya datangnya dari Aidil sendiri dan ia dilakukan bersebab. Sebabnya Aidil mahu memastikan haknya sebagai bapa tidak diabaikan atau tersisih.

Malah kata peguamnya lagi, semua itu bukan dilakukan untuk menghangatkan lagi suasana rumahtangganya yang sedang menggelegak, sebaliknya ia adalah sebagai salah satu usahanya untuk mencari jalan penyelesaian terhadap masalah rumahtangganya.

Susahlah Murai Batu nak cakap, tapi harapan Murai Batu biarlah Aidil dan Rita duduk bersemuka dan berbincang sebaik mungkin untuk mencari penyelesaian agar rumahtangga yang baru berusia dua tahun itu dapat berkekalan sehingga ke akhir hayat.

Lagipun Rita sekarang pun sedang hamil anak kedua pastinya tak elok jika sering murung atau susah hati nanti terganggu pula kandungannya kelak.

3 ulasan:

Nema Villa berkata...

harap hubungan rita n aidil semakin pulih & kekal bahagia ..

Aidil Zafuan & Zaquan Adha berkata...

Amin

ftdanisha berkata...

SOKONG..moga rita n aidil bhgia ke khirhyt..suke rita..cantekk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...