Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Jumaat, 10 Disember 2010

Ayu Raudhah Tak Harapkan 'Wedding of the Year'

10 Disember 2010



Jika ditanya pada tuan empunya diri, ingin saja diadakan sebuah majlis perkahwinan yang ringkas, dihadiri sekitar 200 orang, merangkumi keluarga terdekat dan teman-teman rapat.

Tetapi apakan daya. Kerana dirinya berstatuskan artis, ditambah pula putera pilihannya seorang pemain bola sepak negara yang dikenali umum, hari bersejarahnya itu dianggarkan akan dimeriahkan dengan kehadiran tiga ribu orang.

Buat Ayu Raudhah, 25, jauh sekali dari mengharapkan sebuah majlis perkahwinan yang boleh dijulang sebagai 'Wedding of the Year', dia sebaliknya mendoakan agar semua yang dirancang itu berjalan dengan lancar.

Menolak untuk mendedahkan jumlah wang yang telah dibelanjakan untuk hari kebesarannya, Ayu yang menggambarkan bajet perkahwinannya sebagai "berpatutan", memberitahu dia tidak akan berhabis duit untuk perkahwinannya. Alasannya "ada lagi perkara yang lebih penting selepas kahwin nanti".

Semua sedia maklum, adik kepada Rozita Che Wan ini akan menamatkan zaman solonya dengan Mohd Zaquan Adha Abdul Radzak, 23, pada 20 Januari 2011 di rumah pengantin perempuan di Alor Setar, Kedah. Telah pun mengikat tali pertunangan pada 17 Oktober lalu, Ayu berkongsi persiapan perkahwinan sudah 60% siap dan setakat ini dia berpuas hati dengan apa yang telah dirancang.

Tatkala diusik dengan soal kerjaya, apakah dia akan tetap giat berlakon selepas mendirikan rumahtangga, Ayu memberitahu meskipun dia tidak akan tinggalkan bidang lakonan, namun penglibatannya tidaklah serancak dulu. Tambahan pula, dia merancang untuk berpindah ke Seremban selepas berkahwin nanti.

"Dia (Zaquan) 'based' kat sana. Jadi, takkan lah nak minta dia ulang-alik (dari KL ke Seremban). Kami akan tinggal di rumah sendiri. Boleh katakan ia kali pertama Ayu akan berjauhan dari keluarga. Tak tau lagi Ayu boleh sesuaikan diri ke tak tapi kalau tak lalui, kita tak akan tahu, betul tak?" katanya mengakhiri perbualan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...