Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Selasa, 28 Disember 2010

Apa Kata GUA 2010 : 'Cat-Fight' Paling Hot

29 Disember 2010



Tahun 2010 hampir melabuhkan tirai. Selain diwarnai dengan pelbagai kisah suka duka artis-artis tempatan, industri hiburan tanah air turut diwarnai dengan pertengkaran, perselisihan faham, berbalas-balas kenyataan di akhbar dan laman twitter, tidak kurang juga yang terlibat dalam pergaduhan yang pastinya cukup panas dan sensasi. Berikut merupakan 5 cat-fight paling hot yang menjadi pilihan Apa Kata Gua 2010.




1) Fasha Sandha vs Nora Danish
Perang dingin antara kedua artis wanita cantik ini mula tercetus apabila Fasha Sandha dikatakan menjadi punca penceraian Nora dengan bekas suaminya, Jejai. Walaupun sudah dua tahun bercerai, nampaknya pelakon yang terkenal menerusi drama Puteri ini masih belum bersedia untuk memaafkan Fasha.

Ini terbukti apabila Nora dengan beraninya telah menulis ‘Boo booo boooo’ di Twitter miliknya pada malam Anugerah Bintang Popular 2009 awal tahun ini. Sesiapa saja yang melihat sudah tentu dapat meneka sindiran itu telah ditujukan kepada Fasha, apatah lagi ia berlaku tidak lama selepas insiden Fasha di ‘boo’ dalam majlis Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2009. Perang Twitter antara mereka berterusan apabila Fasha tidak berdiam diri dan membalas balik kenyataan Nora.

2) Rita Rudaini vs Keluarga Aidil Zafuan

Pertelingkahan antara Rita dan keluarga mertuanya masih belum menemui jalan penyelesaian malah dilihat semakin tegang. Umum mengetahui kemelut hubungan antara mereka tercetus gara-gara keluarga mertuanya tidak merestui perkahwinan Rita dengan anak mereka, pemain bola sepak kebangsaan, Aidil Zafuan yang berlangsung di Songkhla, Thailand.

Ekoran persengketaan ini, rumahtangga Aidil dan Rita telah menjadi mangsa. Mahligai yang dibina sejak dua tahun lalu kini dilanda masalah sehingga membawa ke mahkamah, di mana Aidil telah menfailkan permohonan sulh, memohon hak penjagaan anak secara kekal (hadhanah) dan menuntut Rita kembali taat (nusyuz) kepadanya.

Rita yang kini sedang hamil lima bulan dan mempunyai seorang cahaya mata bernama Airit Rayyan mengakui agak tertekan dengan perkara yang menimpa rumahtangganya. Bagaimanapun, difahamkan, hubungan antara Rita dan Aidil kini kembali jernih.

3) Marion Caunter vs Dato’ SM Faisal

Satu lagi pergaduhan yang berlaku menerusi laman sosial, Twitter, kali ini melibatkan pergaduhan antara pengacara E! News Asia, Marion Rose Caunter dengan usahawan terkenal yang juga bakal abang iparnya, Dato’ SM Faisal.

Perselisihan faham itu tercetus gara-gara Marion telah mengumumkan kepada media mengenai majlis perkahwinannya dengan SM Nasaruddin, adik SM Faisal. Menerusi laman Twitter-nya, SM Faisal telah menyindir Marion dengan mengatakan adakah Marion terdesak memberitahu mengenai majlis perkahwinan dengan adiknya sedangkan perkara ini sepatutnya dilakukan oleh pihak lelaki.

Walaupun berlakunya perselisihan faham dengan SM Faisal, perkara ini tidak menghalang niat suci mereka apabila Marion dan SM Nasaruddin telah selamat diijabkabulkan pada 16 Disember lalu.

4) Norman KRU/Syamsul Yusof vs Mamat Khalid/Ahmad Idham/Farid Kamil

Festival Filem Malaysia ke-23 (FFM23) mencetuskan kontroversi apabila ada beberapa pihak tidak berpuas hati dengan keputusan yang dibuat oleh juri. Ahmad Idham, Mamat Khalid dan Farid Kamil masing-masing telah mempertikaikan tentang kemenangan filem terbitan KRU Studios, Magika sebagai Filem Terbaik dan Syamsul Yusof sebagai Pengarah Terbaik.

Bukan kerana tidak dapat menerima kekalahan, namun mereka merasakan keputusan juri tidak adil dan berat sebelah. Ahmad Idham sendiri membuat kenyataan FFM masih berada di takuk lama manakala Mamat Khalid telah meluahkan ketidakpuasan hatinya terhadap juri yang dianggapnya tidak profesional.

Syamsul pula mempersoalkan dari mana Farid mendapat fakta mengatakan satu Malaysia tidak menyokong kemenangannya dan menganggap kenyataan pelakon Lagenda Budak Setan itu sebagai satu provokasi murahan.

5) Johan Raja Lawak vs Pengarah

Insiden pelakon, pelawak serta pengacara Johan Raja Lawak diserang oleh pengarah, Mohd Javed Mohd Nizar di sebuah restoran di Sikamat, Negeri Sembilan ternyata menggemparkan industri hiburan tanah air.

Javed dikatakan tidak berpuas hati dengan sikap pelawak itu yang sering datang lewat ke lokasi penggambaran. Pertemuan itu bertukar menjadi kecoh apabila Javed bertindak membaling gelas kaca kepada Johan sehingga mengakibatkan kecederaan di atas kening mata kiri pelawak terbabit.

Walaupun telah memaafkan Javed, namun Johan tetap meneruskan hasratnya untuk menyaman pengarah tersebut sebagai memberi pengajaran kepada Javed dan juga orang lain agar perkara sebegini tidak berulang lagi.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...