Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Khamis, 23 Disember 2010

Aidil Zafuan terkilan

24 Disember 2010

SAYA terkilan tidak dapat bersama rakan sepasukan, Ahad ini, tetapi saya tetap mendoakan kejayaan buat mereka semua, luah ketua pasukan, Aidil Zafuan Abd Radzak yang hanya mampu melihat dari jauh final Piala Suzuki AFF selepas diketepikan dari skuad K Rajagobal berikutan kecederaan berpanjangan. 

Aidil, 23, bernasib malang apabila kecederaan Anterior Cruciate Ligament (ACL) yang menimpanya pada final Piala Malaysia membantutkan hasrat membantu skuad kebangsaan dalam dua tugasan utama tahun ini.


Apa nak buat, dah nak jadi. Selepas saya bertembung dengan Norshahrul (Idlan Talaha), saya merasakan kesakitan pada kaki saya dan tidak dapat bangun.
Kebimbangan saya terbukti benar apabila doktor mengesahkan saya tidak dapat beraksi untuk enam hingga tujuh bulan. Saya begitu kecewa selepas menjalani ujian imbasan MRI dan diberitahu saya terlepas Sukan Asia di China dan Piala AFF, katanya.

Bagi Aidil barisan pertahanan muda skuad negara membuktikan mereka mampu menggalas tanggungjawab berat diletakkan pada bahu mereka sebelum gagal menemui keserasian pada awalnya sehingga dibelasah Indonesia 5-1 pada 1 Disember lalu.

Saya yakin barisan pertahanan ini tidak akan membuat kesilapan yang sama pada final menentang Indonesia nanti, katanya.

Aidil dijangka akan kembali beraksi pada Mei 2011.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...