Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Rabu, 27 Oktober 2010

Zaquan Tiada Niat Mahu Perli Aidil-Rita!

28 Oktober 2010


KUALA LUMPUR, 27 OKT 2010: Sebaik saja pemain bola sepak negara, Mohd Zaquan Adha atau Zaquan, 23, bersama tunangnya, Ayu Raudah memberikan penjelasan tentang hubungan mereka baru-baru ini, ada suara sinis yang mendakwa Zaquan dan Ayu cuba menunjuk-nunjuk kepada umum bahawa mereka ini adalah pasangan yang baik.

Lebih mengecewakan lagi, bila ada segelintir pihak berpendapat kenyataan yang dibuat Zaquan seperti diibaratkan cuba untuk memperli saudara kembarnya iaitu Aidil Zafuan dan isterinya, Rita Rudaini.

Isu ini berbangkit bersandarkan komen Zaquan kepada pihak media yang membabitkan hal hubungan yang direstui keluarga.

Bagaimanapun, sewaktu kantoi ditemui pihak media pada majlis hari lahir pelakon Fizz Fairuz Sdi Karaoke Red Box, The Garden, Mid Valley pada Sabtu lalu, Zaquan terlebih dulu mahu pihak tertentu memahami maksud sebenar penjelasannya itu.

"Terus-terang saya katakan, apa yang saya jelaskan selama ini, tidak sekali pun membawa maksud apa-apa. Jauh sekali untuk perli pihak Aidil atau pun Rita. Malah, tidak terlintas pun di fikiran saya untuk berbuat sedemikian.

"Sebaliknya, saya menyatakannya atas dasar hubungan saya dengan Ayu Raudah. Seperti yang kita semua tahu, kalau kita mahu menjalinkan hubungan yang menuju ke arah perkahwinan, ia mestilah mendapat restu daripada ibu dan bapa dan saya gembira kerana hubungan saya dengan Ayu Raudah telah di terima dengan baik oleh kedua-dua pihak keluarga.

"Itu yang cuba maksudkan. Saya harap semua orang faham dengan penjelasan saya ini. Dan, saya harap pihak saudara kembar saya tidak terasa dengan apa yang saya katakan dan tidak menganggap bahawa saya cuba memperli dia dan Rita.

"Malah, saya harap pihak media juga dapat menjelaskan perkara ini dengan betul kerana sebarang kenyataan yang tidak disampaikan dengan betul, ia boleh mengundang bahana atau salah faham yang tidak elok.

"Saya tidak mahu mengeruhkan lagi keadaan. Sekali lagi, kalau boleh apabila saya bercakap pasal hal restu, saya tidak mahu sesiapa saja mengaitkan ia dengan Aidil mahu pun Rita," kata Zaquan.

Dalam pada itu, Zaquan mengakui selepas dirinya memberanikan diri untuk memperkatakan tentang soal menempuh alam perkahwinan, pemain bola sepak ini sering saja dilanda dugaan yang besar.

"Nak kahwin ni, banyak dugaannya. Ramai juga jadi takut bila sebut pasal kahwin. Namun, saya percaya pada jodoh. Tentang sesi fotografi bersama Ayu pula, saya rasa lebih baik sekiranya ia diadakan selepas saya dan Ayu betul-betul mempunyai ikatan yang sah.

"Kami bukannya apa. Kami buat begini kerana kami tidak mahu mengundang pelbagai spekulasi lagi. Pun begitu, saya tidak dapat mengelak sekiranya ia berlaku secara kebetulan. Contohnya, macam hari ini (majlis hari lahir Fizz)," jelas Zaquan

2 ulasan:

Unknown berkata...

harap2 semua sattle secara baik..harap2 semua kembali pd y asal...rita n aidil..semoga kekal kedunia akhirat...alhamdulillah...amin

Aidil Zafuan & Zaquan Adha berkata...

Amin, Sama - Sama kita doakan semoga semua selesai sgn cepat... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...