Aidil Zafuan & Zaquan Adha

Keluarga Aidil Zafuan

Keluarga Zaquan Adha

LIKE jika suka :)

Sabtu, 30 Oktober 2010

Aidil Zafuan sedia kemudi skuad NS

30 Oktober 2010


  PASUKAN Negeri Sembilan menjalani   latihan terakhir untuk  aksi final  Piala Malaysia di Stadium Nasional, semalam. Gambar kecil, Mohd Aidil Zafuan.
PASUKAN Negeri Sembilan menjalani latihan terakhir untuk aksi final Piala Malaysia di Stadium Nasional, semalam. Gambar kecil, Mohd Aidil Zafuan.
Galas misi pertahan gelaran juara kali kedua berturut-turut 

PENGGANTI kapten, Mohd Aidil Zafuan Abd Radzak, sudah bersedia mengambil alih tanggungjawab sebagai ketua pasukan Negeri Sembilan, menggantikan Rezal Zambery Yahya yang sekadar diletakkan pada bangku simpanan pada kali ini ekoran kecederaan pada saingan final Piala Malaysia di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam ini.

Aidil yang memegang peranan sama bersama skuad Bawah 23 kebangsaan, percaya tanpa Rezal sekalipun, ia tidak akan menjejaskan pasukannya selepas melihatkan kemampuan skuad pimpinan Wan Jamak Wan Hassan itu ketika menangani ketiadaan kembarnya, Zaquan Adha, sepanjang kempen Piala Malaysia ini.

“Kami main dengan 11 pemain, tanpa Zaquan kami masih boleh melayakkan diri ke final. Sekalipun kami mempunyai masalah dengan pemain yang cedera, kami masih boleh menggantikannya dengan dua atau tiga pemain muda lain pada posisi sama, jadi kami tidak begitu risau,” katanya. 

Aidil juga tidak kisah akan tekanan yang menyelubungi setiap pemain pada perlawanan akhir kerana ia mengelakkan mereka daripada bersikap terlalu yakin. 
“Memang tekanan ada pada setiap final. Jika tidak ada tekanan, kita akan menjadi terlebih yakin. Mempertahankan gelaran lebih susah daripada meraihnya buat kali pertama.” 

Bagi Aidil, tiada pemain lawan akan diberikan perhatian khusus malam ini, dengan pertahanan tengah itu menyedari ancaman boleh hadir daripada semua pemain Kelantan, bukan hanya Norshahrul Idlan Talaha, Hairuddin Omar atau Akmal Rizal Rakhli semata-mata

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...